niedziela, 15 kwietnia 2012

Crystal Body Deodorant Stick, czy rzeczywiście działa, tak jak działać powinien?

Poza granicami naszego pięknego kraju ten dezodorant bije wszelkie rekordy popularności... baaa, doczekał się własnej strony internetowej, a na jednym z portali posiada na dzień dzisiejszy aż 235 opinii, z czego większość jest jak najbardziej pozytywna.

Ale przejdźmy do sedna sprawy.
Zdaniem producenta, Crystal jest na tyle wydajny, że przy regularnym stosowaniu, będziemy mieli możliwość nacieszyć się nim przez okres aż 12 miesięcy. Na dowód przedstawia "prognozowane" zużywanie się sztyftu w kolejnych miesiącach.


Ja jednak odnoszę wrażenie, że Crystal jest jeszcze bardziej wydajny! Mam go od sierpnia zeszłego roku, i choć teraz nie używam go codziennie (testuję przeróżne dezodoranty i antyperspiranty), sięgam po niego przynajmniej 3 razy w tygodniu, stosując go w okolicy pach oraz na stopy (czasem dochodzą do tego także dłonie), nie zużyłam nawet połowy sztyftu!

Produkty Crystal na chwilę obecną posiadają dość rozbudowany asortyment. Nie wiedzieć czemu, producent podzielił je na swojej stronie internetowej w przedziwne kategorie...
Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.thecrystal.com/
Odnosząc się więc do tego, stworzę własną klasyfikację.
  • Crystal Original Dezodorants - a wśród nich: recenzowany dezodorant w sztyfcie/kamieniu, dezodorant w sprayu, dezodorant roll-on, tzw. sport rock deodorant (czyli nic innego jak kryształ w jego naturalnej postaci, pozbawiony opakowania), dezodorant w sprayu do stóp oraz (absolutna nowość) - tzw.body deodorant towelettes.
  • Crystal Essence Scented Deodorants - także i tu do wyboru mamy spray, roll-on i towelettes, ale tym razem dodatkowo dokonujemy wyboru między wersjami zapachowymi: lawenda i biała herbata, rumianek i zielona herbata oraz owoc granatu.
Producent na swojej stronie internetowej daje nam również możliwość zakupienia tzw. trial packs. 2 sztyfty w wersji podróżnej + 35 chusteczek zapakowane w piękną torbę, 2 sztyfty miniaturki + 2 chusteczki i dostępny tylko w wersji original komplecik składający się z: dwóch małych sztyftów w wersji miniaturkowej, dezodorantu w kulce oraz 6 chusteczek.

 

By oceniać ten produkt należy przede wszystkim poznać różnice między pojęciem "dezodorant" oraz "antyperspirant"... Od dezodorantu należy oczekiwać maskowania zapachu. Jeśli pragniemy zapobiec poceniu, sięgnijmy po antyperspirant...

Biorąc do ręki nowy, nieużywany kryształ, możemy zauważyć na jego powierzchni niewielkie otworki.

Począwszy od pierwszego użycia, wszystko się wygładza i kryształ nabiera połysku
.



PLUSY:
  • wygoda i przyjemność stosowania - od dosyć dawna cierpię katusze z powodu nadmiernej potliwości, przetestowałam już masę preparatów (Antidral, Driclor, Etiaxil - obie wersje, Bloker Ziai, przeróżne antyperspiranty, których już nie sposób zliczyć oraz... jego odpowiednik znany w Polsce jako Super Deo - również kryształ ałunu), ale każdy z nich posiadał pewne wady (a to odbarwiały niektóre fatałaszki, a to podrażniały skórę, a to przyczyniały się do powstawania nieciekawych wykwitów skórnych), ten jako jedyny zdaje się być pozbawiony jakichkolwiek wad, które mogłyby uprzykrzyć życie (czyt. nie odbarwia, nie podrażnia - i to nawet nałożony tuż po depilacji pach zwyczajną maszynką do golenia, itd.)...
  • skuteczność działania - liczyłam na to, że ten preparat zacznie działać dopiero wtedy, gdy skóra do niego przywyknie... tymczasem kąpiel, mach mach sztyftem i... następnego dnia ani grama nieprzyjemnych zapachów; efekt utrzymuje się u mnie nawet jeśli odstawię sztyft na 2 dni, więc obecnie nie widzę konieczności stosowania go dzień w dzień...
  • fantastyczny skład - jak zapewnia producent, nie zawiera (ponoć) szkodliwego dla zdrowia aluminium chlorohhydrate, który podejrzewany jest o zwiększenie ryzyka zachorowań na raka... składnik ten zawiera większość (o ile nie wszystkie) antyperspiranty dostępne na rynku (m.in. Rexona, Dove),
  • estetyczne opakowanie, acz... ma ono swoje wady,
  • wydajność - używałam go codziennie przez okres 1 miesiąca, później zaczęłam go stosować raz na 2 lub 3 dni, do dziś kryształu wystaje z opakowania na tyle dużo, że nie mam potrzeby wysuwania go z opakowania; jak na moje oko, z pewnością na rok wystarczy
  • po prześledzeniu informacji na temat ałunu, poznałam jego kolejne zastosowanie - łagodzi podrażnienia i przyspiesza gojenie się ran; wypróbowałam to na własnej skórze; obecnie korzystam z niego za każdym razem, gdy padnę ofiarą drapania przez siostrzenicę albo... skaleczę się podczas depilacji działa idealnie, skóra faktycznie się goi znacznie szybciej, nie powstają żadne blizny, a i nieprzyjemne pieczenio-szczypanie znika błyskawicznie.

ANI NA PLUS, ANI NA MINUS:
  • cena - z pozoru koszt ok. 25zł za jakiś tam dezodorant to sporo, ale biorąc pod uwagę jego wydajność... w ciągu roku na standardowe antyperspiranty wydałybyśmy ok. 48zł licząc średnio po 8zł na dezodorant, który wystarczy na 2 miesiące stosowania!

MINUSY:
  • dostępność - przeleciałam 4 apteki, w końcu się poddałam i pognałam do Rossmanna; nie zapominajmy, że nie każda z nas ma w swoim mieście większe drogerie... a nawet jeśli, to i tak nie możemy zaopatrzyć się we wszystkie możliwe wersje Crystal-a. Na chwilę obecną w Rossmannie można nabyć jedynie kulki, sztyft oraz spray. Chusteczek tam nie uświadczycie... Jeśli jest inaczej, wyprowadźcie mnie z błędu ;)
  • niewygodne opakowanie... producent zaleca by przy każdym użyciu zamoczyć dokładnie kryształ pod wodą... i tu pojawia się problem! by tego dokonać należy albo wykręcić większą część sztyftu (ryzykując, że się złamie lub wypadnie!), albo wysunąć sam koniuszek i wpakować sztyft pod strumień wody... w drugim przypadku woda niepostrzeżenie dostaje się do opakowania i wycieka z niego w miejscu, gdzie znajduje się pokrętło do wysuwania sztyftu... podczas aplikacji wesoło mknie strumyczkiem po dłoni, więc koniec końców jestem cała mokra, ale... znalazłam patent! wychodzę spod prysznica i jeszcze przed osuszeniem tych okolic ręcznikiem, przecieram je sztyftem i pozostawiam do naturalnego wyschnięcia,
  • (a ta znowu o opakowaniu...) - plastik, z którego zostało ono wykonane jest zbyt kruchy i delikatny jak na swoją zawartość... kryształ do najlżejszych nie należy, więc nietrudno go uszkodzić, zwłaszcza używając go codziennie przez okres kilku(nastu) miesięcy. Ja swój sztyft traktowałam z należytym szacunkiem - czekał na mnie grzecznie na półce, wysuwałam go ostrożnie, a po użyciu delikatnie zbierałam nadmiar wody ręcznikiem papierowym i odkładałam na miejsce... Pewnego pięknego dnia podczas wysuwania... trach! coś chrupnęło, a na moją dłoń wysunął się sam sztyft ;) 
Tak więc teraz można powiedzieć, że nie jestem posiadaczką deodorant stick, ale sport rock deodorant!

Jeśli po jego wykończeniu nadal będzie go można dorwać w Rossmannie, z pewnością nabędę kolejne opakowanie.

Producent: Crystal
Dostępność: strona producenta, sklepy zagraniczne, Rossmann
Pojemność: 125g
Cena: ok. 25zł
Moja ocena: 5/5

3 komentarze:

  1. Hej! Chciałam go też kupić zwłaszcza po tak wielu pozytywnych opiniach, ale jakiś czas temu kupiłam bloker z Ziaji i zrezygnowałam, bo w pełni mi wystarcza. Następnym razem skuszę się na ten. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bloker też posiadam w mojej kolekcji, ale niestety odbarwił mi kilka bluzek, więc póki co odstawiłam go i czeka swój wielki dzień :)
      Dziękuję za odwiedziny i ślad po sobie ;)

      Usuń
  2. Ostatnio kupiłam w Rossmanie chusteczki Crystala - rewelacja, ale że to tes, wzięłam tylko 3 sztukli... Teraz nie mogę ich namierzyć, mam nadzieję, że Rossmann się dotowaruje, a ich obecny brak nie jest spowodowany wyłączeniem ich z asortymentu! Taki już mój pech, że jak znajdę nareszcie coś, co działa rewelacyjnie, to po kilku miesiącach wycofują to ze sprzedaży (tak się stało w przypadku pewnego pillingu i kremu do układania włosów...)

    OdpowiedzUsuń